Vi vill tacka Ashley Renlund för hennes syn på betalningsrutinerna för parkering i Östersunds kommun. Vi håller med om det hon skriver angående svårigheterna att slippa 15 procents serviceavgift (i appen som Easypark lagt till för parkeringstjänster rikstäckande).
Vi har haft diskussioner med Easypark, vilket nu har lett till att de kommer ut med en uppdaterad version av appen i september, där det blir lättare att välja det lokala, avgiftsfria alternativet.
Easypark har inget monopol i Östersunds kommun. Utöver Easypark har vi även avtal med parkeringsapparna Parkster och Epark.
Vi har haft diskussioner med Easypark, vilket nu har lett till att de kommer ut med en uppdaterad version av appen i september, där det blir lättare att välja det lokala, avgiftsfria alternativet.
Easypark har inget monopol i Östersunds kommun. Utöver Easypark har vi även avtal med parkeringsapparna Parkster och Epark.
Ingår i avtalet kravet på att tjänsten ska vara kostnadsneutral, det vill säga att inga dolda avgifter får tillkomma de som parkerar, förutom den taxa som politikerna kommer att bestämma ska gälla i kommunal zon.
Här du kan läsa mer om vad som gäller för parkeringarna i Östersund.
Mer om insändare: Så här skriver du på insändare och svar
Fler insändare: dn.se/insandare