Svar
… till Lillebror med rätt att tänka, NA-avsändare den 3 december.
Loggar du in via 1177.se till Övriga tjänster – fakturafrågor kommer det upp direkt Viktigt – kontot är personligt och du kan endast utföra ärenden som är för din egen person.
Redan där borde det ha ringt en klocka, att jag inte kan använda denna tjänst, då fakturan inte avser dig som person, det spelar ingen roll om personen är död eller inte. Inloggning med Bank-ID gäller självklart bara dig själv.
Inte konstigt att du då får det svar du fick, för det står också att personalen på den avdelningen inte kan hjälpa dig med ditt ärende.
Varför då fortsätta att ställa frågor där? Om du fick svar att ringa Tybble Vårdcentral gissar jag att de har stavat fel. Kontaktcenter har telefonnummer 6028000, som visas på baksidan av fakturan, och Tybble vårdcentral har telefonnummer 6028800, så det är skillnad på en nolla och en åtta.
Om du istället läser vidare på baksidan av fakturan ser du att du kan vända dig till Kontaktcenter med ditt ärende, vilket du till slut gjorde och fick träffa denna hjälpsamma person.
Det är inte 1177:s fel att de boende inte läser informationen som finns där, den finns där av en anledning.
Personalen på ekonomiavdelningen är ekonomiadministratörer och har ingen medicinsk utbildning och har inget med innehållet i fakturan att göra.
Alla anställda på Region Örebro län har olika yrken och arbetsuppgifter.
Man vänder sig inte till lokföraren om tåget är försenat för att få ersättning.
Ledsen för förlusten av din bror!
Frekvent användare av 1177 och relaterad till en icke-digital släkting