När min dåliga rygg inte blev bättre bestämde jag mig för att söka kontakt med vården via 1177 direkt. I informationen på hemsidan står det att du via chatten ska få en medicinsk bedömning eller en bokad tid i receptionen vid behov.
Så jag loggade in och fick svara på en massa frågor och sedan skulle jag få chatta med en vårdpersonal. Nästa morgon fick jag ett sms om att chatten hade startat och en distriktssköterska frågade igen om samma frågor som jag svarat på tidigare. Hon bedömde att chatten skulle föras över till min vårdcentral. På eftermiddagen fick jag ett sms om att chatten hade startats där av en sjuksköterska. Återigen, för tredje gången, fick jag svara på ungefär samma frågor. Sedan skulle enligt uppgift bedömningen komma eller en tid på vårdcentralen vid behov. Så vilken bedömning fick jag? Nåväl, så här står det: Jag kommer inte att kunna vara kvar i den här chatten längre och jag tror att du ringer vårdcentralen på måndag morgon.
Är det bara jag som inte förstår poängen med detta?
Två sköterskor var upptagna med chatten i princip en hel dag och kom sedan fram till att jag skulle ringa på det gamla vanliga sättet?
Digital patient