Min erfarenhet av att gå på lunchdejt med Öresundsbanan.
Tisdag 22 oktober:
Försöker lösa in en biljett online för 46 kr, allt går bra förutom att jag inte kan få en biljett att visa i mobilen.
Ok, då måste du ta maskinen. Slår in en seniorbiljett, går vidare, sätter in kortet.
Automaten drar omedelbart 670 danska kronor från kortet och rasslar ut en massa lotter. Vad händer?
Söker en värdinna kan hon inte hjälpa mig utan ringer kontoret och säger samtidigt att det här är ett problem de har haft tidigare.
Hon får tag i en kvinna som säger att hon kommer att kontakta mig eftersom jag måste köpa en ny biljett och gå ombord med mitt sällskap.
Efter tre dagar ringer jag kvinnan. Inget har gjorts som jag förstår det i mitt fall. Efter att ha utbytt mejl fram och tillbaka, 16 dagar senare har jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar eller på något sätt fått kompensation för en mycket obehaglig upplevelse med Öresundsbanan.
Bo Holgård