Hos Walley erbjuder de en modulär betalningsplattform byggd för att ge handlare full flexibilitet och möjlighet att skapa en skräddarsydd betalningsupplevelse.
Standardiserade betalningslösningar utgör en stor utmaning för e-handlare som har allt mer komplexa affärsmodeller. Många lösningar är designade för att fungera för alla och saknar ofta den flexibilitet som krävs för att anpassa sig till varje handlares specifika behov. Walley är specialiserat på betalningslösningar och anpassar sig efter handlarens behov och affärslogik, förbättrar kundupplevelsen, stärker handlarens varumärke och driver konvertering.
– Min uppfattning är att många betalleverantörer skjuter brett i sin strävan att få in så många handlare som möjligt, oavsett storlek eller behov. Istället för att anpassa sina lösningar till handlarens unika verksamhet skapar de en standardiserad produkt som kan rullas ut till alla. Det här gynnar ingen – för en betalningslösning som försöker passa alla passar i slutändan ingen, säger David Lundqvist, vd på Walley.
En plattform som anpassar sig efter handlaren
Betalningar bör fungera som en osynlig katalysator i handeln. Med Walleys flexibla och modulära plattform är det enkelt att koppla samman handlarens övriga system med betalplattformen, vilket gör att hela kundresan blir enhetlig och optimerad eftersom betallösningen anpassar sig till handlarens verksamhet istället för tvärtom.
– Plattformen är helt modulär och skalbar, vilket gör att handlare kan koppla på funktionalitet när det passar dem på det sätt som passar just deras verksamhet. Med plug-and-play-lösningar för till exempel CRM och fraktval ger vi dem möjlighet att skapa en helhetslösning som stödjer alla försäljningskanaler, säger David Hägg, Head of Product & Tech.
Ökat behov av skräddarsydda betalningsupplevelser
Med ett växande behov av kundanpassning och effektivitet inom betalningsbranschen riskerar större handlare att tappa både konkurrenskraft och kundlojalitet om branschen fortsätter att erbjuda samma lösning till alla. Hos Walley ser du vikten av att förändra och lyfta fram de flexibla och anpassningsbara lösningar som e-handlare behöver för att växa och skapa unika kundupplevelser.
– Att erbjuda en stel och generisk kassa är som att möta sina handlare och deras kunder med en axelryckning. På Walley ser vi det som vårt ansvar att vara motpolen till lösningar som begränsar och håller tillbaka, och istället erbjuda flexibla betalningsupplevelser som driver tillväxt och bygger lojalitet, avslutar David Lundqvist.
Om Wally:
Walley är en strategisk partner inom betalningslösningar för medelstora och stora e-handlare och butiker i Norden. Genom att erbjuda flexibla och kundvänliga betalningsmetoder bidrar Walley till att förbättra kundupplevelsen och skapa tillväxtmöjligheter för handlare.
Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Walley och inte en artikel av hufvudstadsbladet