Det senaste årets investeringar har gett tydliga resultat.
Finetechföretaget Quickbit presenterade nyligen sin kvartalsrapport för Q1 24/25, och den globala tillväxten fortsätter.
– Vår nya företagsplånbok, Corporate Wallet, är en spännande produkt som gör det lättare för företag att hantera både transaktioner och lagring av kryptovaluta, säger Daniel Sonesson, VD.
Läs Quickbits kvartalsrapport här
Quickbit har byggt ett ekosystem av lösningar som gör det lättare för människor och företag att använda kryptovaluta i sin vardag. Och utvecklingstakten är hög.
Med en tillväxt på 46 procent jämfört med föregående kvartal och 1 737 procent från samma kvartal förra året når bolaget en nettoomsättning på 75,7 miljoner euro – det vill säga cirka 870 miljoner kronor – under Q1 24/25.
– Oktober var också en rekordmånad med 36,4 miljoner euro i intäkter, vilket visar att lönsamheten är inom räckhåll, säger vd Daniel Sonesson.
Under 2023 genomförde Quickbit ett stort förändringsarbete med målet att 2024 kunna trampa på gasen rejält.
– Nu har vi fått kvittot på att det var rätt väg att gå.
Ny lösning för företag
Många nya e-handlare har anslutit sig till Quickbits betalningslösningar 2024 och i synnerhet efterfrågas just nu den nylanserade produkten Corporate Wallet – en lösning som gör det enkelt för företag att hantera kryptovaluta.
– Det är något som blir allt mer aktuellt i takt med att kryptovalutans betydelse i det globala finansiella systemet växer. Corporate Wallet har en tydlig synergi med vår befintliga produktportfölj och skapar möjligheter att både fördjupa våra relationer med befintliga kunder och attrahera en bredare kundgrupp, säger Daniel Sonesson.
Att den amerikanska betaltjänstjätten Stripe nyligen har förvärvat fintechföretaget Bridge, som är en plattform fokuserad på så kallade stablecoins, ser Daniel Sonesson också för 1,1 miljarder dollar som en tydlig indikation på det växande intresset från globala aktörer för innovativ krypto. lösningar.
– Vår Corporate Wallet är en konkurrerande produkt till Bridges lösningar. Det är en stor sak att ett svenskt företag har utvecklat en produkt som med samma tunga teknik är redo att göra samma sak som produkter som nyligen genererat en miljardaffär. Jag tror att det är ett mycket talande tecken i tiden som bevisar den resa vi har gjort.
“Enorm tillväxtpotential”
Fokus framöver är fortsatt global tillväxt. För att nå dit pågår just nu ett strukturarbete inom Quickbit.
– Vi har en enorm tillväxtpotential, och det är viktigt att vi hela tiden utvecklas. Olika länder och olika branscher kräver olika insatser och vi måste vara där hela tiden. Vi arbetar kontinuerligt med tekniska förbättringar av våra produkter, och har en bra strategi för hur vi agerar på kundfeedback, säger Daniel Sonesson.
Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Quickbit och inte en artikel av hufvudstadsbladet