Marc Jacobs letar efter modeller på sociala medier, det ryktade Alexander Wang x H&M-samarbetet har ett nytt ansikte och 40 är den nya 20. hufvudstadsbladet har samlat veckans bästa modenyheter och sammanfattningar.
Marc Jacobs utnyttjade Instagram och Twitter förra året när han valde modell för Marc by Marc Jacobs höst/vinterkampanj. Nu kör han en favorit i en repris och är därmed återigen på jakt i sociala medier efter potentiella modeller för kampanjen för vår och sommar 2015.
Slutligen den mycket omtalade kampanjen för Alexander Wangs samarbete med H&M släppt. Med supermodeller som Joan Smalls och Natasha Poly som frontfigurer, i plagg med stora logotyper och sportiga detaljer, andades kampanjen Wang rejält.
Givenchy är tillbaka på klockmarknaden, hetare än någonsin. Chefsdesignern Riccardo Tisci kör som en galning och släpper nu en superbegränsad klockaså snart som 500 exemplar, nu för tiden. Klockan är döpt efter hans lyckonummer Sjutton och består till viss del av äkta guld.
franska Lanvin bröt barriärer tidigare i veckan när de valde att skicka ut modeller 40+ på catwalken. Chefsdesignern Alber Elbaz förklarar att han uppskattar äldre skönhet bättre. Är det en ny trend vi ser födas?
Supermodellen Karlie Kloss har blivit vald till sminkjätten L’Oréal Pariss nya ansikte. Hon har tidigare figurerat som frontfigur för märken som Victoria Secret och Nike, men nu har hon ännu ett jättekontrakt att räkna med i bagaget.
Text. Fanny Ekstrand
Bild. All Over Press
Marc Jacobs letar efter modeller på sociala medier, det ryktade Alexander Wang x H&M-samarbetet har ett nytt ansikte och 40 är den nya 20. hufvudstadsbladet har samlat veckans bästa modenyheter och sammanfattningar.
Marc Jacobs utnyttjade Instagram och Twitter förra året när han valde modell för Marc by Marc Jacobs höst/vinterkampanj. Nu kör han en favorit i en repris och är därmed återigen på jakt i sociala medier efter potentiella modeller för kampanjen för vår och sommar 2015.
Slutligen den mycket omtalade kampanjen för Alexander Wangs samarbete med H&M släppt. Med supermodeller som Joan Smalls och Natasha Poly som frontfigurer, i plagg med stora logotyper och sportiga detaljer, andades kampanjen Wang rejält.
Givenchy är tillbaka på klockmarknaden, hetare än någonsin. Chefsdesignern Riccardo Tisci kör som en galning och släpper nu en superbegränsad klockaså snart som 500 exemplar, nu för tiden. Klockan är döpt efter hans lyckonummer Sjutton och består till viss del av äkta guld.
franska Lanvin bröt barriärer tidigare i veckan när de valde att skicka ut modeller 40+ på catwalken. Chefsdesignern Alber Elbaz förklarar att han uppskattar äldre skönhet bättre. Är det en ny trend vi ser födas?
Supermodellen Karlie Kloss har blivit vald till sminkjätten L’Oréal Pariss nya ansikte. Hon har tidigare figurerat som frontfigur för märken som Victoria Secret och Nike, men nu har hon ännu ett jättekontrakt att räkna med i bagaget.
Text. Fanny Ekstrand
Bild. All Over Press