Jennifer, 22, ”höll på att spy” när hon fick hem maten | Sverige


Jennifer, 22, från Stockholm hade precis kommit hem från jobbet och bestämde sig för att beställa hem mat från en restaurang via Foodora. Men när hon fick hem sin beställning märkte hon direkt att något var fel.

– När jag öppnade lådan märkte jag först att min Cola saknades. Så jag rapporterade det i appen direkt, och jag fick en återbetalning från Foodora för Cola, säger Jennifer.

Men det var inte bara en produkt som saknades, eftersom Jennifer fortsatte att hämta maten upptäckte hon att det var färre pommes frites än hon förväntade sig.

Det var när hon hämtade hamburgaren som chocken kom. Någon hade ätit halva hamburgaren.

– Jag var äcklad och höll på att kräkas. Och jag började gråta, säger Jennifer.

Jennifers reaktion när hon såg maten.

Foto: Privat

Kontaktade Foodora

När Jennifer insåg att någon, oklart vem, hade ätit upp maten skickade hon bilder på sin mat till Foodora. Men att få hjälp var svårare än hon trodde.

– De svarade först att de skulle återkomma till mig inom 24 timmar. Jag väntade men fick inget svar, så jag kontaktade dem igen, säger hon.

Foodora svarade då att Jennifer har rapporterat liknande problem tidigare och därför kommer de inte att kunna agera. Jennifer å sin sida menar att det inte är sant, att det var första gången något sådant hände. Sedan stängdes chatten ner.

– Jag försökte öppna en ny chatt flera gånger men varje gång fick jag ett autosvar. Jag skickade också ett mail men fick inget svar alls där. Jag väntade två dagar och kontaktade dem igen, sedan svarade de att de inte kunde göra en återbetalning och stängde chatten igen, säger Jennifer.

Så här såg maten ut när Jennifer fick hem den.

Foto: Privat

Fick ersättning

Jennifer bestämde sig för att göra en Tiktok-video om händelsen – och videon fick hundratusentals visningar.

Bland kommentarerna vittnade flera om att de varit inblandade i liknande händelser och mötts av samma autosvar.

En av kommentarerna var från Foodora själva som skrev att de har vidtagit åtgärder.

– Kort därefter får jag svar från dem i appen. De skrev att de skulle göra en återbetalning och gav mig två rabattkoder på 500 kronor styck, säger hon.

Vem som hade ätit upp maten är fortfarande okänt, men Jennifer tycker att Foodora skött ärendet dåligt oavsett.

– Jag hade tydliga bevis med bilder och tidsstämplar, som visade att det var omöjligt för mig att ha ätit upp maten, så jag tycker att de borde ha betalat tillbaka allt direkt, säger hon.

Enligt Daniel Gustafsson Raba, verksamhetschef på Foodora, är den här typen av händelser ovanliga.

– I det här specifika fallet kan jag bekräfta att en utredning har gjorts, där vi bland annat granskat det faktiska händelseförloppet och pratat med de inblandade. Det finns inget som tyder på att vårt bud har agerat felaktigt. Trots det har vi valt att byta ut kunden, säger Daniel Gustafsson Raba.

LÄS MER: Plats klar – där öppnar Sveriges första Five guys
LÄS MER: 22-åriga Linns mardröm efter ryggsäcksturen
LÄS MER: Svenska au pairen Julia, 23, blev allergisk – mot delstaten Texas

Lämna ett svar